Meldpunt ongewenst verhuurgedrag

Algemeen

In de Wet goed verhuurderschap staan regels waaraan verhuurders en verhuurbemiddelaars zich moeten houden. Houdt uw verhuurder zich hier niet aan? Dan kunt u dit bij ons melden. U leest hier hoe u dat doet.

Let op! Het meldformulier is in het Nederlands. Begrijpt u de Nederlandse taal niet goed? Schakel dan de hulp in van iemand uit uw omgeving die wel de Nederlandse taal kan lezen en begrijpen.

Read this page in another language:

Wat u nodig heeft

  • Uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Let op: u kunt uw melding ook anoniem doen. Vul deze gegevens dan niet in.
  • Gegevens van de verhuurder of verhuurbemiddelaar waarover de melding gaat.
  • Het adres van de huurwoning. Als uw melding gaat over een woning die u huurt of wil huren.
  • Beschrijving van de situatie. Stuur zoveel mogelijk informatie mee die de situatie duidelijker maakt, als dat kan.

Wat gebeurt er na uw melding? 

Wij nemen uw melding in behandeling. Laat u uw gegevens achter? Dan houden we u op de hoogte over de behandeling van uw melding.

U kunt uw melding anoniem doen

Dat kan als u uw naam liever niet noemt. Bijvoorbeeld omdat u zich niet veilig voelt. Of als u ziet dat iemand anders last heeft van ongewenst gedrag van een verhuurder. 

Ook een anonieme melding behandelen wij. Wij kunnen u dan alleen niet op de hoogte houden van uw melding. Of om extra gegevens vragen over de situatie.

Wat u moet weten

Wij doen ons best u te helpen

Wij helpen graag mee om ongewenst gedrag van verhuurders tegen te gaan. Wij nemen uw melding altijd in behandeling. Daar kunt u op rekenen. Helaas kunnen wij niet alles oplossen. En soms kost een melding wat meer tijd. 

Als dat kan, verwijzen wij u door

We onderzoeken uw melding goed. En we verzamelen eventueel bewijs. Dat zetten we in een dossier. Misschien kan een andere organisatie uw melding beter oppakken. Of u beter helpen. Dan verwijzen wij u door. We leggen altijd uit waarom wij dat doen.

Als u van een woningcorporatie huurt

Dan kunt u uw melding wel naar ons sturen, maar wij kunnen níet tegen de woningcorporatie optreden. Dat staat in de wet. U kunt uw klacht ook direct sturen naar de klachtencommissie van de woningcorporatie waarvan u huurt. Deze commissie behandelt uw klacht dan.