Meldpunt ongewenst verhuurgedrag
Algemeen
In de Wet goed verhuurderschap staan regels waaraan verhuurders en verhuurbemiddelaars zich moeten houden. Houdt uw verhuurder zich hier niet aan? Dan kunt u dit bij ons melden. U leest hier hoe u dat doet.
Let op! Het meldformulier is in het Nederlands. Begrijpt u de Nederlandse taal niet goed? Schakel dan de hulp in van iemand uit uw omgeving die wel de Nederlandse taal kan lezen en begrijpen.
Wat u nodig heeft
- Uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Let op: u kunt uw melding ook anoniem doen. Vul deze gegevens dan niet in.
- Gegevens van de verhuurder of verhuurbemiddelaar waarover de melding gaat.
- Het adres van de huurwoning. Als uw melding gaat over een woning die u huurt of wil huren.
- Beschrijving van de situatie. Stuur zoveel mogelijk informatie mee die de situatie duidelijker maakt, als dat kan.
Wat gebeurt er na uw melding?
Wij nemen uw melding in behandeling. Laat u uw gegevens achter? Dan houden we u op de hoogte over de behandeling van uw melding.
U kunt uw melding anoniem doen
Dat kan als u uw naam liever niet noemt. Bijvoorbeeld omdat u zich niet veilig voelt. Of als u ziet dat iemand anders last heeft van ongewenst gedrag van een verhuurder.
Ook een anonieme melding behandelen wij. Wij kunnen u dan alleen niet op de hoogte houden van uw melding. Of om extra gegevens vragen over de situatie.
Wat u moet weten
Wij doen ons best u te helpen
Wij helpen graag mee om ongewenst gedrag van verhuurders tegen te gaan. Wij nemen uw melding altijd in behandeling. Daar kunt u op rekenen. Helaas kunnen wij niet alles oplossen. En soms kost een melding wat meer tijd.
Als dat kan, verwijzen wij u door
We onderzoeken uw melding goed. En we verzamelen eventueel bewijs. Dat zetten we in een dossier. Misschien kan een andere organisatie uw melding beter oppakken. Of u beter helpen. Dan verwijzen wij u door. We leggen altijd uit waarom wij dat doen.
Als u van een woningcorporatie huurt
Dan kunt u uw melding wel naar ons sturen, maar wij kunnen níet tegen de woningcorporatie optreden. Dat staat in de wet. U kunt uw klacht ook direct sturen naar de klachtencommissie van de woningcorporatie waarvan u huurt. Deze commissie behandelt uw klacht dan.