- Uw klacht mag niet anoniem zijn.
- Uw klacht mag niet discriminerend zijn.
-
U kunt geen klacht indienen tegen een gekozen volksvertegenwoordiger (raadslid).
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen. Kijk op Bezwaar en beroep.
Klacht indienen per post of mail
U kunt uw klacht ook schriftelijk of via de mail indienen bij de gemeente. We hebben in ieder geval nodig:
- Uw naam en adres
- Uw klacht
- Uitleg over uw klacht
- Uw handtekening
- Uw telefoonnummer
Postadres:
Gemeente Roosendaal
Postbus 5000
4700 KA Roosendaal
Wat gebeurt er met uw klacht
- De gemeente behandelt uw klacht vertrouwelijk en onafhankelijk.
- De gemeente neemt telefonisch contact met u op.
- Is uw klacht dan niet opgelost, dan wordt u uitgenodigd om uw klacht mondeling toe te lichten.
- Hierna volgt een besluit over uw klacht.
Niet eens met het besluit over uw klacht
Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Commissie Ombudsman.
De Commissie Ombudsman behandelt een klacht als beroepsinstantie, dus pas nadat de gemeente zelf eerst heeft beslist over uw klacht. U dient dus altijd eerst de klacht bij de gemeente in te dienen.
Contactgegevens Commissie Ombudsman
Postadres
Postbus 9620
4801LS BREDA
E-mailadres
mail@commissieombudsman.nl
Klacht over buurt
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van zwerfvuil, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Maak een melding.