Briefadres
Algemeen
Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u (tijdelijk) in een instelling verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente.
Wat u moet weten
U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland.
U kunt in Roosendaal een briefadres aanvragen als:
- u geen woonadres heeft
- u verblijft in een opvanginstelling voor vrouwen of mannen zoals een Blijf van mijn lijf huis
- u verblijft in een zorginstelling
- u verblijft in een huis van bewaring
- u kort in het buitenland verblijft zonder een woonadres in Nederland te hebben
Meer informatie kunt u vinden in de Regeling briefadres Roosendaal
Voorwaarden
- U moet via onderstaand formulier aantonen dat u tijdelijk geen woonadres heeft.
- De bewoner van het briefadres moet toestemming geven. Hij moet ervoor zorgen dat de post aan u wordt doorgegeven. De toestemming kan worden gegeven door het invullen van het aanvraagformulier. De bewoner moet ook een kopie meegeven van het identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart of rijbewijs).
- Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP).
- Er kunnen ook andere bewijsstukken worden gevraagd.
Het aanvraagformulier stuurt u naar de gemeente Roosendaal of levert u persoonlijk in bij de balie Publiekszaken. U moet daarvoor een afspraak maken.
De gemeente beoordeelt binnen 4 weken of u in aanmerking komt voor een briefadres.
Meenemen
- Kopie van uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs). U kunt een veilige kopie maken met de Kopie ID app van het ministerie van BZK.
- Kopie van het identiteitsbewijs van de bewoner van uw briefadres
- Ingevuld aanvraagformulier Briefadres met toestemming bewoner
Kosten
Geen